Träna med dagisvikter

Rekognoscerade genom olika träningsprogram som skulle passa mig och min ömma handled, så hittade jag ett som stämde bra efter mina önskemål. Börja lugnt och sen försiktigt öka successivt. Grejen är att man börjar med riktiga nybörjarvikter. Lite småpinsamt att ta tvåkilohantlar när man egentligen brukar träna med 20-kilohantlar. Men men, man får ta det som det kommer. Huvudsaken är att jag kan träna samt att handleden inte tar stryk.

Jobbet rullar på. Hände en sak på en lektion som gjorde mig glad. Eller det är massa saker som gör mig glad, men en speciell grej med en besvärlig grammatikregel som alla i klassen klarade av utan support av mig. Det är så upplyftande att se hur utvecklingen framskrider och att vissa regler som man har kämpat med i ett par år blir en naturlig del av ens skrivande. Gick därifrån med ett stort leende. Härligt!

Ikväll ska jag börja ladda Mp3-spelaren. Så dags så.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback