Online i det privata

Min promenad i skärselden är över. Jag vandrar återigen i den grönskande världen som kallas online. Min dator har återfunnit sin plats här i hemmet. Äntligen! Så nu kan man hålla kontakt med omvärlden och låta alla veta att jag faktiskt fortfarande lever. Nu behöver man inte heller snylta mera på jobbdatorn till privata angelägenheter. Sorry chefen...
 
Idag avtackade vi en kollega som ska pensioneras. Han höll ett kort tal lite om hur det var att jobba för 30 år sen. Det är väldigt svårt för mig att visualisera hur det är om man inte ens var född på den tiden. Men det var intressant att lyssna på hans tal och dessutom veta hur det kan vara att jobba på samma ställe i flera decennier. Tror inte att det blir min grej, men åren går ju så fort. Till sist kanske man står där själv och tackar alla. Nej, bort med tanken! Bort! Bort!



Kommentarer
Postat av: BigB.

leker själv med den tanken, har ju jobbat 6 år på Stadium. Tänk om 30 år när man e 64, ska kränga ett par lacoste dojor åt en 14is *skrattar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback