I love vikariejobb!

Orkade inte hyra nån film - istället slökollade jag på TV hela kvällen. Tog tag i disken och tog inte tag i cykeln. Gör det ikväll - på hedersord. Nästan. Sov riktigt bra i natt. Somnade nästan direkt och vaknade inte förräns klockan ringde och det var dags att gå upp. Det är så skönt att få oavbruten sömn.

När man släntrar in på jobbet, så ser jag chefen bläddra frenetiskt i schemapapprena och det betyder bara en sak - han letar efter hål så han kan fixa vikarier. Tog kaffet och satte mig långt därifrån, sa till en kollega på skämt att det var bäst att sitta här, så man inte åker på vikariejobb. Gissa en gång vad som händer - givetvis åker jag på det. Typiskt. Men det gick bra. Material fanns och eleverna skötte sig bra.

Känner av handleden hela tiden. Läkaren sa att det skulle ta lite tid innan medicinen börjar verka - tycker tammefan att det är dags nu.


Kommentarer
Postat av: J

Du kanske måste vila handen o då blir det bättre? Inte teckna alltså.

2006-01-23 @ 16:33:58
Postat av: Robban

Håller på P. i denna fråga, v-i-l-a handen!!

Postat av: Tobbe

Äh, jag är hardcore! Det är inte tecknandet som är det jobbiga. Mer när man ska öppna dörrar eller ta sig upp från stolar och skjuter ifrån med händerna - det gör ont!

2006-01-24 @ 13:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback