Vem bryr sig om vinter-OS?

Är det bara jag som inte känner den minsta lilla kittlingen i magen angående vinter-OS? Jag är totalt blasé över detta arrangemang. Mitt idrottsintresse har minskat stadigt efter att jag slaviskt följde alla tv-sportprogram, idrottsgalor, Elitserien, olympiska spelen och Vasaloppet.

Istället har mitt fotbollsintresse tagit över helt. Jag kollar nästan allt som har med fotboll att göra. Inte att det tar över mitt liv, men följer noga dem lag jag håller på och när det är stora matcher på gång. Fotbolls-VM alltså. Känner att det ryser i hela kroppen, ska banne mig se alla matcher som går. Det verkar så att Turin-invånarna också rycker på axlarna. Nu måste man rea ut biljetterna till skolbarn för att fylla läktarna.

Vinter-OS. Det blir väl nog så att jag slökollar tävlingarna som går och jag kommer antagligen att kolla på hockeymatcherna när det vankas slutspel. Jag blir glad om någon svensk vinner, men det är milsvid skillnad om till exempel AIK spöar lokalkonkurrenterna i fotboll - då är det extas vi pratar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback