Snö snö snö

Jag förstår inte på dem som hela tiden klagar om snön och vintern - passa på och njut! Det här är bara några veckor sammanlagt på hela året. Ok att man klagar om det är mörkt och barmark. Det kan jag köpa, men inte när det är mycket snö.

Tydligen går det ett mode här på skolan med kamouflagefärgade tröjor. Ibland känns det som att man står mitt i en brinnande militärövning.

Igår avslutades vårt EM-slutspel, där mitt lag, Holland, vann efter en gastkramande straffläggning. Spelbilden för mig är att jag skapar många chanser och bygger upp anfall bra, samt att jag är någorlunda hyfsad på att försvara mig - men jag är så otrolig ineffektiv framför mål. Lite Liverpool-syndrom för mitt spel alltså. Mitt resultat i straffläggning var inte så lysande heller, hade förlorat två stycken innan finalen, men till sist vann jag och kunde titulera mig som Europamästare.

Nu ska vi ta oss an VM. 32 lag fördelade på tre spelare. Det blir en pärs! Lottningen fällde avgörandet vilka lag vi skulle ha. Jag fick både Brasilien och Argentina - är mycket nöjd med dem. Några spännande lag som Kamerun, Mexico, Portugal och Spanien fick jag också. Vi börjar med några matcher ikväll. Kan jag göra mål på mina chanser blir jag hyperfarlig!

Kommentarer
Postat av: Råbärt

O det enda du inet kan göra är mål *S*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback