Snart lov = provtider

Alltid inför lov så är det provtider. Det blir en bra avslutning inför en längre ledighet och behöver inte repetera allt om igen efter ledigheten, eftersom många tenderar att glömma det mesta. Sen är det också skönt att börja med något nytt och fräscht efter lovet. En nystart så att säga. Det jobbiga är att alla skrivningar ska rättas inom en kort period. Det är svårt att rätta skrivningar. Man måste dessutom försöka förstå och analysera - vad är man har tagit till sig? Vad har man missat? Vad beror allt detta på? Är det något JAG har failat på att förmedla?  Lite grann av en rejäl självrannsakan alltså.

Besökte P idag efter jobbet. Ska hädanefter aldrig mer klaga på min kalla lägenhet. Jag tror att mina fötter höll på att förfrysas hos honom. Hade det inte varit för kaffekoppen som jag placerade under mina fötter, så hade det nog hänt. Sen var det så jäkla rått ute när jag cyklade hem, så bytte om till varma kläder och framför allt varma ullstrumpor. Nu har jag någorlunda återställt temperaturen på kroppen.

Snart får man lite ledighet. Gnäll på ni, ni som tycker att lärare har ofta ledigt. Jag kan återkomma om det...

Kommentarer
Postat av: J

Det var ju konstigt att det var kallt. Brukar ju vara för varmt i P:s lgh.

2006-02-16 @ 21:04:47
Postat av: BigB.

P har det fan kallt hemma!!!
o lärare har verkligen märkliga ledigheter, men det är de ju värda, för ska man forma framtiden måste man få ledighet att rekreetera sig på =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback