Sköna arbetskollegor

Det finns arbetskollegor och så finns det sköna arbetskollegor. En på jobbet som gärna utbrister komplimanger eller medhåll.

Som när jag gick ut från personalrummet med två ljus för att uppmärksamma minnesdagen för förintelsen. Han gick fram till mig med konfunderad min och pekade på ljusen. Nämnde då att det var till minnesdagen. Då slår han ut med armarna och vrålar; JAVISST JA!!!!

Eller som idag. Det fanns bara tekakor till vår förtret och han lassar på med fyra ostskivor på en tekaka. Jag påpekade antalet ostskivor och han replikerade med att tekakan var så tjock så han behöver flera ostskivor. Det är ju sant, tänkte jag, och tog en kniv och skar mitt itu tekakan för att få den tunnare. Han tittar på mig, dunkar mig hårt på axeln och vrålar; VILKEN BRA IDÈ!!!!

Han är skön han.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback