Siste man ut

Mig älska lördag! Skönt att sova ut och veta att man är ledig hela dagen. Tog det lugnt med tjejen igår, vi orkade inte ens gå ut och äta utan beställde hem mat och kollade på TV hela kvällen. Hon har köpt 3G-telefon nu. Grr, vill också ha, men mitt abonnemang går inte ut först i oktober. Onödigt att pröjsa två abonnemang samtidigt. Skulle i och för sig ha råd, men det skulle kosta mer än vad det smakar.

Det här är så jag. Jag är verkligen alltid sist med nya tekniska innovationer. Skaffade mig cd-spelare efter att alla hade den, skaffade inte mig mobil förräns året 1999 - efter att en kompis släpade mig till en affär för att han var så trött att man aldrig kunde få tag på mig. Fick dvd-spelare i julklapp år 2003. Skaffade mig mp3 nu och "alla" har 3G, förutom just jag. Jag vet inte varför det är så. Jag är inte den som står i ledningen för nya saker. För mig handlar det nog om trygghet och inte våga satsa dyra pengar på saker som jag inte har koll på - måste ändra mig på det, jag vet.


Kommentarer
Postat av: ElinLeticia

Jag skrev om uppfattningar som inte stämmer med verkligheten. Jag tror vi alla har inhypade vissa åsikter, att killar har mer att säga (kanske för att de vet hur de ska framställa det de vill säga...för att de har träning genom skolåren..där det är bevisat att killar får mer uppmärskamhet än tjejer) och jag vill inte ha den inställningen när en tjej reser sig upp och pratar. Men jag är medveten om att det finns inpräntat i mig. Det var det jag försökte framhålla...men varför texten blev minimal vet jag inte..har försökt ändra..men går fan inte...öööööh tjejer kan inte datorer...höhö....Men seriöst, jag tror att vi präglas av våra uppfattningar och bidrar till ojämställdhet utan att tänka på det. Jag vill tänka på det...så jag inte dömer en tjej som pratar "tyst", utan tänker på VARFÖR det är så och därför har mer tålamod med henne. Jag VET att tjejer inte är starkare än män eller svagare...men vi kan präglas att tro det... liksom en döv kan präglas att tro att han är dålig för sitt handikapp. Kanske skulle det finnas mindre krig om kvinnor hade makten? Vem vet...det är inte så troligt att en kvinna som bär på ett barn kan ignorera att andra människor får sätta livet till i krig. Jag tror det blir påtagligare för en kvinna än för en man. Männen kan trots allt lämna barn och familj hemma och separera hemliv och arbetsliv. En kvinna måste amma...så tänker jag...men som jag skrev, vem vet...det är ju bara teorier...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback