Roulettemästaren

Hela dagen har jag gått omkring och känt att det är söndag, men det är det inte. Lördag! Det är lördag!!! Fatta!

Oj, vilken dag det blev igår. Vaknade med grym träningsvärk i vaderna. Vaderna? Varför där? Borde det inte vara rimligare med låren? Jaja, kollade av med grabbarna hur kvällen skulle fortlöpa. Ner till stan för att köpa nödvändigheter som, tja, öl. Kollade semifinalen på storbilds-tv och blev imponerad över Tre kronors relativt enkla seger över Tjeckien. Sjunga lite karaoke med P.

Sen över till Paco's för att käka. Beställde färsk pasta med grillspett. Grillspettet kanske var lite i snålaste laget, men maten var iallafall riktig god. Och äntligen fick man äta riktig gott vitlöksbröd. Har ätit några misslyckade på sistone. Sen hem till J för att grunda lite för kvällen. Dricka ett par 80-talsklassiska shottar och sen ut på krogen. Ramla in på BS och där gör jag sällskap med M vid roulette-bordet.

"Ditt lyckonummer?"


"Pffft, som alla andra, 7."


"Ok, en på 7."


*plonk*


"Nr 7!"


Hur hög sannolikhet var det där egentligen?

Idag har jag väl mest tagit det lugnt. Kollat på Braveheart på DVD. Bra dagen efter-film, våldsam och episk. Inte så mycket att gnugga hjärnceller över. Ska försöka ta mig samman och städa lite här. Sen hem till tjejen som kommit tillbaks från praktiken. Nu är min gräsänkling blues över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback