Köpa skor = hitta kärleken

Det är så skönt med långledighet. Man vaknar upp vid tio, gör ingen anstränging av att resa sig upp, förutom att sätta på lite kaffe, slökollar på TV, bara OS, jaha.... Går mödosamt upp och slänger i mig några mackor, tar en dusch och klär på mig.

Åker in mot stan, förvånas ständigt över alla nya saker som byggs upp och ändras i Stockholm. Den blir aldrig klar känns det som. Tidigare har jag ju sagt att jag ska hitta ett par skor. Letade, letade och letade. Hittade inga, däremot en snygg tröja och en rutig skjorta. (Där, precis där, suckar nu min flickvän och himlar med ögonen. Hon tycker att jag är lite väl överförtjust i rutiga skjortor. Jag kan inte hjälpa det. Jag har en stor crush för rutiga skjortor - jag bara ÄLSKAR rutiga skjortor!)


Efter att ha knallat runt i tre-fyra timmar slog det mig. Att köpa skor är ungefär som att hitta kärleken. Låter galet, men vänta. När man var singel och var öppen för relationer (inte så ofta men det hände) hade man förväntningar på hur en tilltänkt skulle vara och det raserades alltid med att dem man träffade aldrig motsvarade dem förväntningar man hade. För att man byggde upp luftslott som ingen kunde jämföra sig med. Istället efter massa strul lät jag det bara vara och plötsligt dök det upp en tjej på en krog och vi pratade med varandra och har fortsatt med det än idag. Precis så måste jag också göra när jag köper skor! Måste släppa alla förväntningar och bara låta skorna dyka upp.

Så jag gick in i en skoaffär, kollade lite slött omkring och där fanns dem! 400 kr! Som hittat! Av farten så köpte jag tröjan och skjortan också. När man väl har hittat snygga kläder som passar, så är det lika bra att köpa dem, även om det svider lite i plånkan.


Hem till päronen, helt förstörd. Tar på krafterna att gå runt i fem timmar. Kom på att jag hade lovat laga middag - fy fan.... Stålsatte mig, slängde ihop spaghetti med köttfärssås, kollade på damfinalen, slutade kolla, bjöds på våfflor av mamma  - yummy!


Åkte hem i morse och tänkte fixa massa saker innan ledigheten är över. Nu börjar ju champions leauge-slutspelet. Yeehoo!


Kommentarer
Postat av: J

Håller med om att rutiga skjortor är snygga...

2006-02-21 @ 16:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback