Hinna, hinna, hinna

Vissa dagar är lugna dagar, andra blir lite mer hektiska. Tänkte ta en omgång med konditionen idag, cyklade till träningen. Precis innan jag kom fram, så tänkte jag; Jag hinner inte träna. Först måste jag fixa en present till tjejen, sen hem och diska, sen kommer M och J för att diskutera föreningsekonomi som jag med ett bananskal halkat in i och apropå allt detta också hinna med att planera lite arbete för imorgon och nånstans i allt detta få i mig lite mat.

Så med desperation i blicken letade jag efter en present. Hittade en som jag tror och framför allt hoppas på att hon kommer att gilla. Sen kastade jag mig hemåt för att röja upp med disken. M kommer och måste äta mat för att hinna träna sen, J kommer och de två diskuterar balansräkning, avskrivningar, inventarier och jag fattar niente. Jag vill verkligen inte prata om ekonomi för föreningar. Jag är en SO-lärare, damnit! Jag vill diskutera ideologi! Jag vill diskutera hur vi ska återuppliva föreningsliv. Jag vill diskutera framtida projekt! Fuck resultatrapport!!


Vi hann med såna diskussioner också, värmde gott.

Efter att ha ätit lax med ris, kollat klart Prison Break, ska jag nu planera lektioner för imorgon. Efter jobbet imorgon åker jag till tjejen och unnar mig en god middag. Där kommer jag också få min skoningslösa dom angående mitt val av present. Rapporterar senare framöver.


Kommentarer
Postat av: BigB.

Du hann igår iaf?
Supa låter alltid trevligt, eller hur :P

Postat av: elon

Vadå supa?

2006-02-15 @ 11:46:54
Postat av: BigB.

Äh elon har aldrig råd iaf...

2006-02-15 @ 12:44:18
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: elon

men vad fick du supa ifrån. Det står ju inget om det i texten.

2006-02-15 @ 16:07:21
Postat av: J

Han kanske vill supa med Tobbe.

2006-02-15 @ 20:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback