Veliga val hela dagen

Idag har jag haft massa velande fram och tillbaka. Jag har haft en inkommande känsla av att jag börjar bli sjuk. Det är alltd så här i sluttampen. Man känner att nåt är på gång, men inte brutit ut än.

Först var det om jag skulle vara med på personalgympan. Stålsatte mig och deltog. Personalgympan är jättebra, man rör på sig och svettas som en gris. Men ändå kan man inte komma ifrån känslan av lite skam när man gör hoppsasteg och ska försöka koordinera armarna samtidigt. Hade ju skämts ihjäl ifall grabbarna kollade och förmodligen dött av skratt. Jag har väl helt enkelt inte riktigt fått i mig att det är bara att köra på.

Därefter var det lite julavslutning med personal. Lite avtackningar och lottvinster. Satt mest och hoppades på att inte vinna. Glöggkoppar och lätt feminint tunna nyckelband är inga grejer jag jublar över. Vi fick iallafall julklappar allihopa. Biocheck och ett usb-minne. Jag är lite förvånad över den oerhört goda smaken att välja ut julklappar. Helt perfekt. Första gången man får bra julklappar av jobbet. Annars har det ju varit glöggkoppar, grytlappar och prydnadsskålar som har åkt direkt ner till källaren eller till den närmaste kollegan som ville ha fler sådana saker.

Väl hemma fick jag återigen stålsätta mig och bege mig till mysiga caféet Vardagsrummet där grabbarna satt. Vi pratade mest om olika saker som jobb, snö, mobiler och fotboll. Sen lyckönskade vi varandra om goda tider.

Väl hemma igen så fick jag bestämma mig om jag skulle över till tjejen. Kände tyvärr att jag inte hade någon energi kvar överhuvudtaget och stannade hemma. Känns lite för jävligt faktiskt. Men det kommer en ny dag med massa mys. Fast förmodligen kommer jag väl bara att somna direkt. Och vakna med en snuvig näsa.

Kommentarer
Postat av: J

Så du e de enda grabben som e med på gympan? Trist att det bara e tjejer med. Bra att du ställer upp för jämställdhetens skull.

2006-12-19 @ 21:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback