Varför det?! Jag klarar mig själv!

Idag har jag försökt vara effektiv. Städat och fixat hemma, slagit in de sista presenterna och lägga fram de saker jag ska packa ner. Åkte en sväng förbi tjejen för att hjälpa henne med att bära alla julklappar hon ska ha med sig till sin hemstad. Fick turen att bära en jättetung väska och försöka cykla utan darr på styret.

Därefter köpte jag de sista nödvändiga sakerna. Ännu mer presentpapper och sånt som gör att jag klarar kvällen. Imorgon far jag till Småland för att spendera julen hos min kära mormor. 95 år gammal och still going strong. Hon vägrar att bo på servicehem eller ens ha en alarmklocka som gör att man får snabb hjälp ifall man behöver det. Hon vill minsann gå ner till tvättstugan själv för att tvätta. Vi bara skakar på huvudet och försöker övertala henne. Men där ser man var man har fått sin vilja att klara sig själv ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback