Pyssligt julkort

Trogna bloggläsare vet att jag är totalt ointresserad av pyssel. Det har hängt med sen dagistiden då jag brutalt gallrades ut från de duktiga klipparna och klistrande med att sätta upp mina bilder längst ut på kanten för att fånga så lite uppmärksamhet som möjligt. Därefter under skoltiden försökte jag med alla möjliga strategier undvika allt för mycket pysslande med att bland annat ta det lättaste pysselalternativet som att klippa en fyrkant, vilket är höga nivåer för mig iallafall.

Men det är inte för att jag är så urusel på pyssel, som gör att jag blir så grymt imponerad av tjejen. Idag fick jag ett julkort av henne. Hon hade köpt disktrasor och gjort om dem till julkort med sedvanlig julhälsning och adress. Allt detta gjort med textilpennor. Det blev jättefint och hon har gjort likadana och skickat till alla. Hon är verkligen makalös när det gäller pyssel och får såna fantastiska idéer. Det händer att jag får en överraskning av henne som hon har gjort själv och det är dem jag uppskattar mest.

Kruxet är ju att jag aldrig kan återgälda det på samma sätt. Mina överraskningar sträcker sig till köpta varor eller presentkort till olika ställen. Hoppas att det går bra för det, för det kommer aldrig att hända att jag pysslar till en överraskning. Kanske om hon nöjer sig med en klippt fyrkant då.

Kommentarer
Postat av: Fujim

Prova du med en fyrkant. För hur är det man säger.
"Det är tanken som räknas"

Postat av: J

Men en cirkel kan du väl klippa? :)

2006-12-09 @ 10:26:42
Postat av: BigB.

Du får la dra fram ett gammalt julkort, "pritta" det, lägga det i kopiatorn o sen skriver du ;) Då har du lagt ner ganska mycket tid på det *S*
Nej men hon vet ju, fast hon skulle nog bli asglad om du gjorde nåt eget =)

2006-12-09 @ 14:35:29
Postat av: Tobbe

Klippa en cirkel?!

Vet du hur svårt sånt är?

2006-12-10 @ 12:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback