Nu är det över

Så var den här terminen över. För eleverna iallafall. Julavslutningen var fin och det var faktiskt första gången i min lärarkarriär som jag fick dela ut betyg. Kändes lite konstigt, men det gick bra.

Innan den offentliga julavslutningen skulle varje klass samlas och umgås i en timme ungefär. Jag hade totalt glömt bort den grejen och var fullt upp med andra åtaganden. När det till sist kom upp att jag måste ta hand om leverna i drygt en timme fylldes jag givetvis med lite panikkänsla. Att göra som alla andra; fixa fika med läsk och bullar var lite sent påtänkt. Att sitta och prata av tiden skulle nog inte fungera. Man skulle ha allt fokus på betyg och ledighet.

Så jag tog ett säkert kort. Jag spelade plump med eleverna och en timme gick bara av farten. Vill bara tillägga att självklart vann jag, men som eleverna sade; Jag är utom tävlan och eleverna tävlade bara med varandra. Ok, vi säger så.

Nu har eleverna lämnat skolan för gott år 2006 och jag ska stanna några timmar till för att fixa massa papper och grejer. Roligt, roligt.

Kommentarer
Postat av: Madzia

:) Plump.. bra idé faktiskt att göra ngt helt annorlunda o ganska så klart att eleverna sa att du inte var med i tävlingen ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback