Mp3-spelarens tillfälliga frånvaro

För knappt en vecka sen skyndade jag mig från arbetet och skulle vidare till en annan grej. På kvällen förundrades jag över var min mp3-spelare tog vägen. Var riktigt stressad på jobbet, så jag mindes inte riktigt om jag lämnade kvar den. Eftersom jag inte hade den, så tog jag det för givet att jag helt enkelt lämnade kvar den. Nästa dag på morgonen så kollade jag runt lite i arbetsrummet efter mp3-spelaren, men fann den inte. Ett mysterium började visa sig. Jag grubblade lite över situationen, men var tvungen att lägga den åt sidan för att ta mig an dagen. Senare på dagen, så kom en kollega till mig och sade att denne hade ropat efter mig när jag var på väg bort. Jag var stressad och hade mål i sikte, då hör jag uppenbarligen inte så bra, eftersom jag inte reagerade på kollegans rop efter mig. Kollegan gav mig hörlurarna. Bara hörlurarna alltså. Jag undrade om mp3-spelaren men det hade kollegan inte sett något av.

Letade vidare, men förhoppningarna minskades drastiskt och jag hade börjat bereda mig för en förlust av mp3-spelaren. Det är inget jag skulle gråta blod för - det sårar mest mitt ekonomiska sinne och mitt avstånd till tidskrävande aktiviteter som att ladda in massa låtar och klicka in dem i mp3-spelaren. 8 timmars speltid tar rätt mycket tid av en, ska ni veta.

Så döm min glädje när jag ser information om att en mp3-spelare hade hittats och skulle återfås mot beskrivning. Det visade sig vara min! Så skönt, dels att man inte förlorar en värdesak och dels att man fortsättningsvis kan nynna på favvolåtarna när man cyklar med största frenesi till jobbet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback