Mobilbeslutångest!

Attans vad svårt! Jag har bestämt mig för att byta abonnemang. Det är helt klart att jag ska byta till Tre. Det som har påverkat till beslutet är att allt fler i min umgängeskrets har Tre och det kommer att bli betydligt billigare att ha det istället för Comviq som jag har nu. Det är helt givet.

Nu är frågan vilken mobil jag ska välja. Jag måste byta mobil om jag nu ska kunna använda videosamtal eftersom min två år gamla stenåldersmobil inte stödjer sånt. Dilemmat är att jag måste välja åt vilket fokus min framtida mobil ska ha. Musik? Bra bildöverföring? Bra och högt ljud? Kamera? Listan kan göras lång.

Jag har börjat smalna av min lista på tänkbara mobiler och det är
Sony Ericsson Z610i, Sony Ericsson K800i och Nokia N73. Just nu ligger K800i på första plats i och med att den verkar ha ett gott rykte som bra bildöverföring och en av marknadens bästa mobilkamera. Nokia och Z610 (inte den rosa versionen, den blåa! ok?) ligger på nära delad andraplats. Men hela tiden byter de plats med varandra på listan och jag blir allt mer konfunderad på vad jag vill ha.


Jag är mer för vikbar än vanlig, eftersom jag har dåliga erfarenheter av min gamla Nokia. Jag brukar alltid ha mobilen i fickan och knapplåset gick alltid upp på mobilen och varje gång hade jag fyra ringda samtal till den första som stod på min namnlista. Lite stalkeraktig sådär. Men den vikbara modellen Z610 har inte riktigt övertygat mig. Och inte enligt de användarrecensioner jag har läst på nätet. Men den är iallafall sjukt snygg!

Åh, beslutångest!


Kommentarer
Postat av: J

När det gäller att du alltid ringde den första i din adressbok så är ju lätt o ordna. Skapa en ny kontakt som heter typ aaaaa och inget tel alls. Så har du löst det problemet.

2006-12-14 @ 22:02:53
Postat av: oscarH

eller varför inte strunta i att ha mobil? Man överlever faktiskt (nej, har inte slängt min än ...). För övrigt skulle en rosa mobil passa utmärkt dina skor.

2006-12-14 @ 23:09:32
Postat av: P

Jag hade lätt valt z610e,men det handlar om att den i särklass är snyggaste mobilen :)Och att den fungerar (förhoppningsvis) ;)

Postat av: BigB.

Tror K800i passar dig bäst, du med dina kvalitetskrav och bra ljud har jag hört att den ska ha... Lutar åt en sån åt mig med, får se...

2006-12-15 @ 12:11:52
Postat av: M.

z610i kan rekommenderas ... Men ge fan i den blå din härmapa! Antingen får vi välja rosa och vara fjollig eller så kan du faktiskt välja en svart också. Men det är klart ... inte lika snygg som min.

2006-12-16 @ 17:59:36
Postat av: Tobbe

J; Bara du som kommer på sånt...

Oscar: Ja, de svarta ja, men hur gör jag när jag vill ha andra skor?

P: ja, den ÄR sjukt snygg, men lite viktigare att den fungerar... Kanske.... =)

BigB: Joo, men grejen är att man blir lite för rädd om den. Nästan så att det änns som att den går sönder bara man tittar på den. Förresten, linsskyddet är ju ingen höjdare...

M; pffft, vill jag ha en turkos mobil, så tar jag en turkos mobil för det är vad den är! =D Men, vore jag du så skulle jag sluta oroa mig. Blir nog ingen z610 för mig....

2006-12-16 @ 19:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback