Mästerskapsabstinens

På stationen i Stockholm bestämde jag mig för att köpa något tidsfördriv för att snabba på de två timmar det tar för att komma till Örebro. Gick in på Pocketshop för reslektyr och fastnade för Peter Wennmans rapport om den engelska journalistskarans drev mot Svennis när han var engelsk förbundskapten. jag tycker om såna böcker när man går lite bakom kulisserna hos sportpersonligheter Det är därför jag älskar tidningen Offside som är det bästa sportmagasinet i Sverige.

Känslan som jag fick när jag läste första delen av boken är saknaden av de stora fotbollsmästerskapen. EM och VM. Det är en speciell känsla när de är igång. Och inte nödvändigtvis om Sverige är med eller inte, utan mest av att nu ska det avgöras - vilket land är det bästa. Givetvis har jag den känslan också med Allsvenskan och Premier league, men där pengar spelar en avgörande roll så kan inte pengar påverka på samma sätt med nationer. Det ska dröja till sommaren 2008 innan det blir ett mästerskap ånyo och lite abstinens har man nu.

Väl på plats i Örebro skakade jag mig av packningen och landade med en kopp kaffe. Sen bar det av till tjejens hem och vi åt carbonara med vin till. Gott.

Kommentarer
Postat av: Johansson

Huddlestone Huddlestone Huddlestone!!!!

2006-12-17 @ 22:20:20
Postat av: Tobbe

Huddlestone vem?

Kom igen när ni har vunnit lite CL och FA.... ;)

2006-12-18 @ 09:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback