Kunde ha blivit kastratsångare....

När jag gick i fjärde klass plockade musikläraren ut oss en och en för att göra en test. Jag var då som jag är nu. Lite disträ och gled med ibland. Läraren bad mig sjunga ur ett stycke och jag tog ton. Efter detta, så tyckte läraren att jag sjöng så pass bra att jag fick vara med i skolkören. Så under hela mellanstadiet fick jag vara med i skolkören och sjunga. Vi uppträdde lite utanför skolan ibland - luciatåg och sånt. Sen kom högstadiet och målbrottet. Min lena stämma försvann och ersattes av ett kraxande bergochdalbana när det gäller röstläge.

Hade jag levt på 1500-talet så hade jag troligtvis blivit av med viktiga kroppsdelar och utvecklas som kastratsångare. Som tur var för mig, så slutade man med såna metoder på 1800-talet och jag fick lämna en tynande karriär som körsångare bakom mig. Det var inte med allt för tungt sinne för mig. När man började sjuan så var inte skolkören den hetaste på listan om man säger så.

Kommentarer
Postat av: J

Har lite svårt o se dig sjunga i en skolkör... men du kanske var duktig på den tiden. Jag fick inte ens sjunga på mellanstadiet eftersom det lät för gräsligt. Men jag tyckte att jag hade en vacker sångröst. :)

2006-12-13 @ 16:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback