Hänt lite grejer..

Det tillhör ovanligheterna att det går ett par dygn utan blogg. Jag tycker om att blogga och dela med mig mina betraktelser och åsikter. Den här helgen har det helt enkelt varit snorfullt av åtaganden som har tagit all min tid i anspråk.

I fredags var det mest samkväm med tjejen och vi spelade lite kort där mitt egenskap av att inte kunna hantera förluster särskilt väl visades sig vara kvar. Med råge. Vi kollade på en film, An american haunting, som jag tror att den hette. Den var väl sådär. Inget jag skulle rekommendera.

På lördag fick jag kliva upp lite tidigare än en sedvanlig lördagsmorgon för att delta på ett möte. Jag fick ansvaret att fixa lunchen för mötet och tänkte vara jättesmart med att fixa ett gäng pastasallader, dryck, bröd och lite frukt på mataffären innan jag cyklade vidare till mötet. Tog två papperskassar och pulade ner allt. Gick till cykeln, en kasse sprack och alla matvaror rullade ut på gatan. Smalade ihop och sprang in till affären för att köpa två nya kassar för att fördela vikten lite bättre. Cyklade iväg med tre kassar, varav den ena började spricka på kanten. Tänkte att jag springer inte in till affären en gång till, så jag cyklade vidare med ett och ett halvt öga på papperskassen och med en och en halv hand på den. Att cykelfärden påverkades till en vinglig resa var ganska givet. Jo, just det. Glömde nämna att regnet vräkte ner också.

Så mitt humör var av förklarliga skäl en smula dåligt när jag kom fram till mötet. Men mötet fortlöpte bra och på kvällen åt vi säsongens första julbord på Stadsträdgården. Det var ok. Jag har ätit på bättre julbord. Ganska många faktiskt, om jag tänker efter. Vi var några som gick vidare och tog några öl på olika ställen.

Söndagsmorgonen ägnades åt några svordomar och starkt kaffe för att förbereda sig till det fortsatta mötet. Man var inte i toppform, men det gick bra och förhoppningsvis leder allt till positiva saker.

Nu är man rätt så trött och det kommer inte hända så mycket mer nu. Åker nog till tjejen för att uppdatera mina points för min status i mysfaktor. Man måste ju tänka på sånt.

Kommentarer
Postat av: Karlsson igen

Kul att du är tillbaka! Apropå detta med ämnesstudierna igen. Visst är de på universitetet och med universitetets lärare, men det är särskilt insatta anpassade kurser för lärarutbildningen. Kurser som på långa vägar inte är jämförbara med de kurser som de som läser fristående kurs eller i program på universitetet läser. De som läser till gymnasielärare däremot läser jämförbara kurser, och kan också tillgodoräkna sig poängen i en fil kand i ämnet. Grundskollärarna kan inte det.

2006-12-03 @ 20:31:22
Postat av: Tobbe

Jag vet inte vilket universitet du menar, men jag pluggade Historia A och B jämte "fristående kurs" och med samma tentamenfrågor. Seminariegrupperna däremot var lärargruppad, men det berodde ju på att vi ville belysa historiska moment ur ett pedagogiskt perspektiv. Men ja, det fanns också andra ämneskurser där jag inte kan svara på om det var jämbördiga med "riktiga kurser".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback