Halvvägs hemma

Det kan man säga eftersom jag ska spendera tiden här fram till dagarna efter nyår. Julen har varit bra. I sann familjeanda tog vi det jättelugnt och spenderade julen som den bara är. Vi tog en tur till kyrkogården och tände ett par ljus. Efter en maffig jullunch tog vi det ännu mer lugnt och till sist var det någon som yttrade sig; Ska vi inte öppna julklapparna nu? Vi andra vaknade lite sömndrucket, tittade på varandra och sade; ja, varför inte?


Av olika skäl var man inte så förväntansfull med presenterna. Det hade inte spelat nån större roll vad man fick - man var bara tacksam att man fick något iallafall. Men några filmer; t-shirt, kryddkvarnar, ekonomisk finansiering för min nya fina mobil och ännu mer finansiering för framtida ekonomiska utsvävningar. Min tjej hade hörsammat mitt ständiga klagomål över standardmåtten på plädar.

Jag menar; hur tänker man när man bestämmer sig för att standardmåtten på en pläd ska vara 170x130? Vad är meningen att den ska täcka? Benen och sen frysa om överkroppen? Eller överkroppen och frysa om benen? Eller ska man ligga i en tajt fosterställning så man någorlunda kan få pläden täcka hela kroppen?

Förmodligen har min tjej tröttnat på mina haranger över min slitna ullpläd och gjorde en egen designad pläd till mig. En riktig stor svart en, med en sydd AIK-emblem på hörnet. Även om det tar emot att säga detta på grabbigt vis, så finns det även en sydd hjärta där också. Nu kan man äntligen ligga utsträckt och fortfarande kunna ha hela pläden över sig!

Juldagen rullade på i samma tempo och några släktingar svängde förbi för lite samkväm. Idag ägnade vi dagen åt ångestfylld tågresa till stockholm och nu slipper man iallafall resor för ett litet tag. Nu ska jag bara fortsätta slappa resten av tiden och försöka mig på att hitta något kap under mellandagsrean. Fast jag har ingen aning om vad jag behöver. Men det är ju inte det viktiga, utan det viktiga är ju att känna att man har gjort ett kap under rean!

Kommentarer
Postat av: Madzia

Vilken bra tjej du har! =) oh ja, mellandagsrean...ska ner till Ssvall med kusinen imo, fasar verkligen för det..menar, klaustrofobi/social fobi varning! Kommer ju strömma överallt fullt med varelser som gruffar o stångas! hope I will survive! ;P

Postat av: Tobbe

Jag tänker gå in i affärer där det är minst folk i. Så klarar jag av ångesten med att trängas för att försöka få tag på den billigaste brödrosten....... =)

2006-12-27 @ 00:30:04
Postat av: BigB.

Finns det plädar att köpa som verkligen täcker hela kroppen?? wooow, undrar var..

2006-12-27 @ 07:08:25
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobbe

Inte att köpa. Skaffa dig en pysslig flickvän, så kan du möjligtvis få en stor pläd! =D

2006-12-27 @ 12:36:26
Postat av: BigB.

Hahahha, får väl mut adin flickvän med nåt så kanske hon pysslar ihop en 2,5 x 2,5 m. åt lilla moi :P

2006-12-27 @ 12:44:52
URL: http://brantings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback