God jul!

Alltså, hur smart är det egentligen att åka iväg med tåg strax innan jul? För det första så är det mer bagage än vanligt, i och med julklapparna. För det andra är det mer folk än vanligt i och med att alla ska åka hem. För det tredje är det massa byten. Det kanske inte händer alla, men med mig och det är ju min blogg och då har ju jag rätten att klaga.

Exempelvis så ska jag vänta i Alvesta i en timme för attt kunna åka de sista 20 minuterna till slutstoppet. Vänta en timme för att åka 20 minuter. Nästan värt att gå genom de småländska skogarna.

Men när man väl kommer fram, så ska det bli skönt att kunna ta av sig skorna, bli serverad på kaffe och kunna koppla av. I Småland finns det, som ni alla vet, ingen kommunikation överhuvudtaget. Näe, klart att det finns tv, stationära telefoner, telegrafmaskiner och sånt, men mormor har ingen internet hemma.

Så då passar jag på att hälsa er en riktig god jul. Koppla av och lämna stressen utanför. Det är såna här tillfällen man ska ladda om batterierna, inte tömma dem.

God jul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback