Finansiera julen med småmynt

En av många saker som irriterar mig är massa småmynt i fickan. Förr kunde det bli 20-30 kronor ifickan och man hörde en klirrande rytm där jag befann mig. Ville ha ett slut på detta, så jag införde en rutin med att så fort jag kom hem, så tömde jag fickorna och lade alla mynten i en låda. På ett år blir det ganska mycket. Det har blivit som en tradition att jag tömmer lådan och växlar in alla mynten på banken.

Nej, inte så att jag staplar alla enkronor i en hög, utan i en sån där myntinsamlingsautomat.

Det brukar bli en nätt summa som finansierar julklappsköpen. Och lite till. Den här gången mycket till.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Som jag då, fast jag har semesterkassan ;)

Postat av: J

Jag själv brukar tömma kassan två gånger om året. Vid jul och sommarsemestern. Brukar bli några tusen då.

2006-12-20 @ 18:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback