Ny termin, nytt schema.

Det är lite som julafton innan man får sitt nya schema. Spänningen är olidlig sekunderna innan och man vet aldrig om man kommer att bli glad eller tyngd.

Min första notering var fler lektioner än nånsin. Måndagar och tisdagar är fullpackad med lektioner, andningshålen är enbart på morgnarna så man kan börja lite mjukt med kaffet. Det är ju iallafall bra. Onsdagar och torsdagar är lugna dagar. Planeringstid alltså. Redan uppbokad med två andra lärare på eftermiddagrna med att sitta och göra långsiktiga planeringar. Det bästa av allt är ändå att morgonlektionerna lyser med sitt frånvaro. I fjol fick jag inleda fyra av fem dagar klockan 8.00. Mitt morgonhumör och trötthet gjorde att jag inte var så lugn och sansad dem lektionerna. Nu är det bara en gång och det är på fredagen. Bra.

Kommentarer
Postat av: elon

Du är lärare. Det är meningen att du ska undervisa, eller har du missat det?..;)

2006-08-30 @ 20:20:08
Postat av: Anonym

Du är lärare. Det är meningen att du ska ha lektioner, eller har du glömt det?..;)

2006-08-30 @ 20:22:33
Postat av: J

Måste säga att det var snällt av din schemaläggare att du fick sovmorgon alla dagar utom fredagar. De vet väl om att du har svårt att komma upp på morgonen. :)

2006-08-30 @ 21:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback