Tycker om dig ettan..

Sen jag flyttade från ytterområdet av stan till centrala delen av stan så har jag mestadels funnit fördelar med flytten.

Det är centralt. Närmare till allting. Jobb, vänner, flickvän, nöje.

Det är flexibelt. 100 meter ifrån mig finns det en knytpunkt för busslinjer. Om vädret inte är på sin fördelaktiga sida, så kan jag snabbt välja en buss. Som i morse då. Tänkte cykla till jobbet. Regnet står som spön i backen och jag kunde snabbt ta en buss istället som går ungefär lika fort dit.

Det är tidsbesparande. Jag lägger mindre tid på att transportera mellan olika stationer och det ger mig mer tid till mig själv.

Det är billigt. Min gamla tvåa på 66 kvm hade, under det sista halvåret jag bodde där, renoverats till maximal nivå och hyran sköt upp i höjden. Skulle kunna ha råd, men ville hellre lägga pengar på andra saker. Istället bytte jag till en liten etta på 34 kvm med kokvrå mitt i stan och sparar par tusenlappar varje månad.

Är helnöjd.

Jakten på present går vidare. Det handlar inte om födelsedagar, J. Man kan fira andra bemärkelsedagar. Klura vidare på det du. Presentkort på personliga tjänster är en kul idé. men sånt gör jag ändå. Masserar när andan faller på, hjälper gärna till med hushåll och sånt. Ja, E, jag vet. Är lite mer vuxen och mogen än för tio år sen. Idag måste jag ändå fixa allt. Första gästerna kommer redan imorgon och ikväll ska jag se på fotboll med några andra.

Varför är det alltid sån stress när man närmar sig en helg?

Kommentarer
Postat av: J

Jag kom på sen anledningen till det hela. Hehe.

2006-04-27 @ 12:50:41
Postat av: ElinLeticia

Köp en stjärna och döp den till ett strategiskt namn :), kolla hennes favoritfilm och leta sedan upp originalaffishen på nätet och köp den

Postat av: BigB.

Kanske för man vet att man har mer att göra på en helg än en vardag, eller man VILL hinna med mer :P

2006-04-27 @ 16:28:22
URL: http://brantings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback