Kort sammanfattning

En intensiv helg ger långa efterverkningar. Fortfarande känns det som att man är kvar i helgen och inte riktigt förstått att man är mitt i en vanlig arbetsvecka. Som jag tidigare berättade skulle jag till Sundsvall. Vi var några stycken som färdades i en minibuss. Jag satt i shotgun och därmed fick jag rollen som kartläsare. M körde, men sade att han har kört den här vägen tidigare så det skulle inte vara några problem.

Givetvis blev det problem. En stor korsning gjorde M osäker och i stort sett mitt i korsningen ropar han till mig som hade tankarna åt ett annat håll vart vi skulle. Jag kastade mig över kartboken och hänvisningarna, såg "Riksväg 80" och utbrast, "80! 80!" M gjorde en tvärgir åt vänster och vi kom fram till riksväg 80. Givetvis gnagde osäkerheten i oss alla och vi undrade om detta var rätt väg.

Klart att det inte var. M häcklade mig och försökte få alla misstankar att peka på mig. Att man inte sa till lite tidigare föll då inte i hans tankar. Nåväl, vi kom efter en stunds paus iväg till rätt håll och kom fram till Sundsvall. Där hade vi årsmöte för Unga hörselskadade.

Pratade om vad vi skulle jobba med och hur vi skulle jobba. M blev vald till ordförande. Jag ska vara hans sidekick och blev invald som ledamot för två år. Får se hur det går. Tror nog att det ska bli kul. Det enda jag är rädd för att det ska ta för mycket tid av mig,. Jag har redan ett heltidsjobb, åtminstone ett försök till att ha ett socialt liv och så ska man vara tillgänglig för tjejen. Måste försöka begränsa mig och ha en klar planering.

Jag behöver en filofax.....


Vägen hem var en mardröm. Inte på så sätt att sällskapet var otrevlig eller att det blev massa hinder på vägen. Man ville bara komma hem och man visste att det fortfarande var många mil kvar. Vi skulle lämna av en i Eskilstuna så en lite omväg blev det också. När jag väl kom till sängs vet ni ju.

Måndagen var en pärs. Kapitulerade vid kvart över tre och cyklade hem i regnet. Nu har man ju nya fräsiga däck och en stabil sadel så färden gick snabbt. Varmt bad och en kall öl. Där och då kändes det som livet.


Tjejen kom över och blev bjuden på lite middag. Vi gick och lade oss tidigt, märkta efter gårdagens sena timmar.

Nu är det en vanlig tisdag, Cyklade hit, trodde det skulle vara uppehåll, givetvis duggade det i massor, så nu har jag låst in mig på rummet, onåbar för alla, så jag kan ta av byxorna och låta dem torka på elementen. Nu är det bara några dagar kvar till helgen.....

Kommentarer
Postat av: oscarH

lycka till! :)

Postat av: BigB.

Smart av Oscar att lämna denlänken ;)

2006-04-25 @ 18:59:50
URL: http://www.födelsedagspresentstanke.se
Postat av: Jojo D

Jag gillade din sammanfattning av helgen! Det var så jag kände det hela också. Är fortfarande ganska mör själv efter helgen. Ta hand om det nya U-rådet nu! Du blir bra där! :) *kram*

2006-04-25 @ 19:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback