Jag behöver motivation

Eftermiddagen halvlåg jag på soffan i personalrummet med en kopp kaffe. Tittade i stort sett bara rakt fram och tänkte på ingenting. Vid min sida satt arbetskollegan och gjorde ungefär samma sak. Om 10 minuter skulle vi ha utvecklingssamtal. Det var så tydligt. Vi behövde ledigt. Nu är det bara att tugga sig genom dem sista dagarna den här veckan.

Tänkte på en annan sak - verkar som att man inte vill att personal ska jobba över. Strax innan fyra, så stängs centralvärmen av. Antagligen för att spara några kronor på elräkningen. Problemet är att man inte kan vara kvar. Det är alldeles för kallt att vara där. Huden knottrar och man ser sitt eget andedräkt. Näe, så illa är det inte, bara nästan...

Kommentarer
Postat av: BigB.

Vet hur det är, själv får jag inte heller jobba över "i onödan", men det är ju en kostnadsfråga =) Antar att det e lika för er iomed att de stänger av värmen *asg* Måste vara jobbigt på morgnarna när man kommer, iskallt!!

Postat av: J

Men be vaktmästaren att inte stänga av värmen så tidigt. Utan så där efter 18 tiden i stället.

Annars tycker jag att du kan vända dig till facket för man ska ju inte arbeta när det är för kallt. Det är ju en arbetsmiljöfråga.

2006-04-05 @ 08:26:08
Postat av: elon

Det märks att du har ett hårt jobb, när du kan ligga och dra dig i soffan.

...men det är ju där de 11-12 veckorna betald semester på sommaren kommer in.

:). Du vet att jag älskar dig ändå...

2006-04-05 @ 12:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback