Inte säga dumma saker nu.....

Jag tappar lätt tålamodet när jag sitter i ett möte och man inte går framåt i mötet, utan fastnar i detaljer som jag tycker är helt oväsentliga. Nu var det ett möte om en studieresa till Stockholm för en dag och en kollega pratade mest om saker som inte var viktiga för stunden. Bad denna kollega att ta dem sakerna senare, när vi väl vet vilken dag vi ska åka och vad vi ska göra där. Sen kan vi prata om vilka som ska följa med och hur vi ska resa. Ändå fortsätter personen att älta om samma saker. Höll på att bli vansinnig.

Det dåliga humöret höll i sig hela eftermiddagen. I affären vid charken stod jag och väntade på min tur. Tre står där bakom och flamsar lite med varandra. Försökte påkalla deras uppmärksamhet. När jag väl fick kontakt med dem, stiger en fram och pratar till en annan arbetare bakom mig och säger; "Hör du vad stolliga vi är!"

Det höll fan på att brinna i huvudet på mig.


Hade sån lust att trycka ur mig massa oförskämdheter. Men jag brukar ju handla där. Jag vill inte bli stämplad och få dem segaste köttbitarna för resten av mitt liv där. Därför bet jag mig i läppen. Muttrade fram det jag ville ha och gick därifrån som en svart moln.

Väl hemma och lite mat och sömn mådde jag bättre. Så bra att jag till och med tog en joggingtur.

Ojojoj......

Kondisen är inte på toppnivå kan jag säga. Höll på att spy efter halva turen. Tog mig hem, halvdöd och saliv över hela ansiktet. Tur att man inte mötte någon granne. Annars hade man väl fått Anticimex efter sig.

Har packat kläder. Iväg till Sundsvall imorgon. Ska bli kul.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Tyckte väl jag såg en rabiessmittad människa i huset men det bor så många knäppisar här så man bryr sig ju inte :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback