AIK är tillbaka

Gårdagen bjöd på en trevlig kväll. Först grundade vi några stycken hemma, sen åkte vi iväg till en klubb där endast medlemmar får gå, såvida man inte har varit där förr. Så vi fick gå in alldeles gratis. Trevligt. Kände några där och som man inte hade setts på ett bra tag. Riktigt roligt att samspråkas. Därefter tog vi tunnelbanan till en krog i Slussen. Köa länge och sen inne.

De andra i mitt sällskap ville käka och åka hem. Jag ville stanna ett tag till, så de åkte iväg. Efter en kvart kände jag hungerkänslorna i magen - så dags så. Skickade sms till dem och hoppades att de skulle vara i närheten. Men det var dem inte. Lika bra att åka hem och tog taxi.

Man skulle visserligen spara massa pengar på att ta kollektivtrafik, men det är bekvämt och varmt med taxi som kör en ända fram till porten. Värt pengarna.

Som vanligt när jag lägger mig jättesent, så vaknar jag jättetidigt. Sov bara fyra timmar. Var ändå pigg och förväntansfull. AIK skulle ju spela idag. Idag skulle vi hylla Johan Mjällby. Lite pyttipanna till lunch och sen knalla ner till Råsunda. Känna gräslukten när man kommer in, leta efter sina platser, ställa upp och applådera när spelarna kommer in, skrika sig hes när Johan Mjällbys namn ropas upp, sucka över Boatengs passningar, diskutera om det defensiva ansvaret på mittfältet, bli skogsförbannad över domaren som inte blåser straff när Wilton fälls i slutminuterna och fälla några mindre lämpliga ord.

Efter matchen omringade spelarna domaren och uttryckte sin besvikelse över dennes insats. Lagkaptenen Tjernström fick mota bort några och till sist sprang andretränaren Novakovic och hjälpte till med att mota bort spelarna för att sen själv gå fram till domaren för att "diskutera allvar". Då joggade Richard Norling över, föste undan Novakovic och tackade domaren för en bra match.

AIK är tillbaka.

Åkte sen hem direkt efter matchen, hann dock äta några våfflor hemma hos mamma. Nu är jag hemma, har ätit lite mer mat och är riktigt riktigt trött. Måste sova nu, en veckas jobb. Sen har eleverna påsklov och jag får en veckas ledighet. Gott det.


Kommentarer
Postat av: Gnagaren

Ja FN, jag lyssnade på AIK-radion. Gissa om man var sné sista minuterna *grrr* Man kan nästan bli huligan av såna domslut, tur du satt på Östra :P
Men härligt det e igång, nu gäller att Canal+ får tag på matcher...

Postat av: Djurgårdaren

gräslukt... När fick de gräs på råsunda??

M

2006-04-04 @ 01:22:00
Postat av: Tobbe

Tja, om man jämför med Behrns Arena, så är det en markant skillnad på gräslukt iallafall....

2006-04-04 @ 08:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback