Varmkorv, kuddkrig och julklappar

Det har varit en bra helg. Jag var ju på bio i lördags. Innan filmen var jag lite hungrig och gick till Pressbyrån. Både jag och tjejen ville ha varmkorv, men det fanns bara en kvar. "Men jag kan ordna en till på två minuter," sa hon som jobbade och det tyckte vi lät bra, så vi väntade. Efter ett par minuter fick vi korvarna. Vi gick mot Filmstaden och efter ett par tuggor konstaterade jag att det var min korv som hade "kokats" i två minuter - inte var den varm iallafall.... Mitt humör sjönk till botten och irritationen svallade i ådrorna. Som tur är har man en tjej som är duktig på att muntra upp en.

Filmen var Instängd som var..... sådär... Man blir mer och mer kräsen när det gäller film. För tio år sen var nästan alla filmer  "skitbra" och "häftig", men numera är det väl var tionde film som är så pass bra att man går ut ur salongen helt spak och vimmelkantig. Två filmer i år har varit så, Sin City och Kung Fu Hustle.

Söndagen var en sån där skön slappardag som startade med ett kuddkrig med tjejen. Lätt att besegra henne, hon ser ingenting och får dessutom håret framför ansiktet. Så hon står där och vevar med kuddarna och träffar på allt utom mig. Ett par välriktade sluggerslag avgjorde matchen till min fördel.

Vi gick runt i stan och kollade på potentiella julklappar. Hon köpte några, medan jag nöjde mig med att titta omkring och registrera julklappsmöjligheter. Fika på ett smockfullt Supreme och sen hem till mig själv och slappa framför teven hela kvällen.

Nu är det måndag morgon och jobb hela veckan. Känns bra, är utvilad och har fulla batterier. Ska sätta igång med träningen också efter att ha vilat en vecka.

Tack för helgen, Cissi!


Kommentarer
Postat av: Råbban

Låter som en najs helg för din del, och du, Varm Choklad är mysigare än du anar :P

2005-12-05 @ 14:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback