Simutmaning och felringning

Det var min första julavslutning på den nya arbetsplatsen. Förr jobbade jag med klasser 5-7, numera befinner jag mig på en annan enhet där dem äldsta klasserna figurerar. Julavslutningen var intressant. Kanske mer oorganiserad än vad jag är van vid, men betydligt gemytligare och mer gemenskapskänsla. Tyckte om det. Efter att eleverna hade gått iväg, så firade personalen med lite traditionell rundpingis. Vi har några riktiga duktiga lirare, så man hade inte ett suck när man ställdes mot dem i finalen. Tror att jag kom med i runt åtta finaler och vann inte en enda. Det kändes efter ett tag att det var lika bra att ge walkover, så man iallafall inte skämde ut sig i matcherna.

Igår var ju jag på relaxen på Gustavsvik. Det var riktigt skönt. Lite besviken på bubbelpoolen. Det bubblade inte riktigt så jag ville att den skulle bubbla. Dessutom är det ju irriterande att den måste sluta efter 5-10 minuter för att rena poolen i 15-20 minuter. Det blev desto mer bastubadande. I bastun diskuterade vi om 100 Höjdare! där ett inslag hadlade om ett blåbär som ställde upp på 100 meter frisim. Han simmade på runt 1.50 minuter, vilket är väl rätt dåligt i OS-sammanhang och där världsrekordet ligger på drygt 48 sekunder. En i vårt sällskap var bombsäker på att ta den tiden vilket givetvis ledde till en utmaning där priset var en kall öl. Vi knallade ner till 50-metersbassängen och efter ett graciöst dykning ner i poolen tog han sig an utmaningen. Vid 50 meter hade han 55 sekunder och ungfär vid 75 meter tog han tvärslut. Han orkade inte simma en meter till. Alltså, simmning ÄR jobbigt! Jag, som väger betydligt mindre än han och tränar tre-fyra gånger i veckan, är inte heller så säker om jag skulle ta den tiden. Det är svårt att riktigt förstå hur långt man kommer om man tränar nästan varje dag för en specifik idrott.


Var riktigt trött när jag kom hem och passade på att slå en signal till tjejen som är i Tyskland. Hade fått hemnumret dit, vad nervöst det var att slå ett jättelångt telefonnummer och ringa till ett annat land! Tänk om man hade kommit fel? Försöka be om ursäkt på knagglig tyska. Som tur var ringde jag rätt och hon svarade.

Ikväll blir det julbord. Hurra.....!

Kommentarer
Postat av: Robban

OjOjOJ! Låter som du börjar bli småtrött på julbord innan ens julafton är här *skrattar*

Postat av: elon

graciös dykning var namnet..;)

2005-12-21 @ 23:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback