Ripoffs och manãna

Uppdateringarna duggar inte lika tätt numera i och med att datorn ej har funnits tillbaka. Nu, när det är julhelg, kan man knappast förvänta sig att den dyker upp i dessa dagar.

Avverkade ju min fjärde julbord i onsdags och den måste nog klassas som klart det bästa hittills. Mest att välja på iallafall. Efteråt stack vi ut ett gäng arbetskolleger och hamnade på det nya stället Attityd. Gamla Kelly's. Det var skitfränt därinne, soffgrupper och skön ljussättning, hörde att man hade spenderat på över en miljon på inredning. Så, visst kändes det som ett ställe med lite klass i. Känna sig lite mafioso när man går omkring där med en drink.

Torsdagsmorgonen användes åt skön välbehövlig sömn. Vid lunch träffade jag två polare ute i stan och snackade lite om allt möjligt. En av dem var min gode vän som försökte spöa 1.50 i 100 m frisim och skulle berätta för den andra hur allt gick till. det lustiga var att han använde samma ordval som jag skrev om i bloggen här tidigare. Börjar få lite genomslagskraft det här... Jag vet inte om jag gillar sånt, ville nästan gå in i samtalet och hojta; Hey! Det där skrev jag i min blogg - använd egna ord, för fan! Men, sansade mig och tänkte att jag får ta det som en komplimang. Min beskrivning blev så bra att han kopierade den rakt av.....

Sen startade jag min julklappshandel. Det kände mer som att jag har spenderat mer tid på att stå i kö än att själva verket ha handlat. Men, jag är nöjd. Handlade dem sista presenterna idag i Stockholm, där jag tillbringar nu med familjen. De sista tre åren har vi firat jul endast med varandra och det är så jäkla skönt. Det är mycket slappande och ljusår från all julhets. Vi går upp när vi vill, käkar i lugna ro och det enda tiden som gäller är Kalle Anka klockan tre. allt annat tar vi som det kommer. Det är värsta manãna-atmosfären här och jag älskar det. Precis vad man behöver efter en hård höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback