Riktiga presenter

De här veckorna har allt gått emot mig i teknikväg. Fick ett brev igår från Onoff, där man hälsade att det var onödigt att reparera dvd-spelaren eftersom kostanderna skulle överstiga värdet av spelaren. Jaha, varför har man då försäkring till det här? Dessutom ville dem ha 400 kronor om jag ska ha tillbaks spelaren. De kollar alltså på apparaten, säger att det är ingen idé att laga den och begär 400 spänn för besväret. Glöm det. Tänker inte ens hämta spelaren. Den får ligga kvar där och ta plats. När jag fick beskedet blev jag inte ens arg eller sur. Skakade bara på huvudet och tänkte mer åt att det var just typiskt. Orkar inte slösa energi åt det. Får väl köpa mig en ny och bättre spelare. kanske vänta till mellandagsrean så kanske man gör något kap.

Disputationsmiddagen var trevlig. Lite mousserande vin till fördrink, ceasarsallad till förrätt och sjötungefilé till varmrätt. Är det inte lite irriterande att folk måste hålla tal mitt under varmrätten? Maten blir ju kall! Sen kaffe med avec. Innan middagen hade jag och en kompis lite konfunderingar om vad för present vi skulle köpa. Först bestämde vi för en blomsterkvast, men vid närmare eftertanke när jag var på väg till blosteraffären, så tänkte jag på hur jag skulle reagera om jag fick en blombukett som present. Jag hade blivit rätt irriterad över det. Menar, blommor vissnar. Det är ingen stadig present. Fint att titta på i två veckor, sen är det dags för evolutionens makter att ta över. Köpte fin whisky istället. då har man ju en anledning att komma på besök till honom. 

Drog därifrån tidigt, man måste ju tänka på jobbet. Kollade på 100 höjdare och sen var det sängläge.

Fick nyss ett meddelande att det blir relaxen ikväll. Ska bli skönt. Kunna fjärta i bubbelpoolen utan att bli haffad. Ska unna mig käk där också.

Kommentarer
Postat av: Robban

va! Fjärtade du i poolen din @$&¤%~!!!
Nämen tack för ikväll, segt blev det nu men det var helt klart behövligt, tidigt sänggående =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback