It's a jungle out there....

Igår kväll kollade jag upp hur man kan köpa biljetter till fotbolls-VM. Jag säger det; det är en snårig djungel därute. Först ska man lägga fram alla sina personliga uppgifter och gärna lägga till med en personlig berättelse om sig själv. Dessutom får man bara söka en gång till ett förbund. Antingen FIFA eller Svenska fotbollsförbundet. Söker man på båda, raderas ena sökningen bort. Det var oklart vilken som skulle strykas... Ja, krångligt värre. Dessutom blir det lotteri om vilka som får biljetterna. Så om jag och några kompisar söker, kanske bara några av oss får biljetter och några inte. K-R-Å-N-G-L-I-G-T!


Nästan så att man vill strunta i att söka och kolla allt på TV istället. Men, äh, man slänger väl in en ansökning iallafall. Får man inte biljetterna, så sparar man pengarna till nåt annat roligt istället.

Jag börjar verkligen få abstinensbesvär av att inte ha en dator hemma. Man är riktigt utesluten från kompisarnas sociala nätverk. Jag får bara andrahandsinformationer och man måste skicka sms som tar hur lång tid som helst för att komma fram till nåt. Vill ha min dator nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback