Inför fotbolls-VM

Seedningen är klar och även om man inte blir klok på hur dem seedar, så hamnade vi i den tredje gruppen. Många önskar om ett drömgrupp, där det ska vara lätt att kunna slå alla lag och ha rena autobahnen till utslagrundan. Ränderna går aldrig ur, historiskt har det alltid passat Sverige med en svår grupp. Jag vill ha en Dödens grupp igen där varenda match känns som livets sista ödesavgörande match. Jag vill känna den där illamåendenervositeten timmarna innan matchen där utgången är totalt ovisst.

Vafan, VM är vart fjärde år. En raritet. Då vill jag ha toppmatcher på en gång. Jag vill inte möta Costa Rica eller Trinidad-Tobago som har nöjt sig med att bara komma till VM. Jag vill möta the big ones på en gång. Brasilien, Argentina, Ghana, Elfenbenskusten, Sydkorea. Kom an bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback