Here we go...

Hakar med i skrivtrenden och bloggar om mina upplevelser, tankar, tjafs och det allmänna tillvarot som jag lever i........

I morse kändes det som en vanlig dag, men det skulle ändras rätt snabbt. Upptäckte att min cykel inte är speciellt tålig mot kyla.. Kedjan kunde inte koppla sig, så jag vevade som en galning i flera minuter innan kedjan fattade galoppen och jag kunde äntligen komma iväg. Den här gången med långkalsonger för en gång skull. Värmde skönt i kylblåsten..

Hade bara en lektion idag, typiskt nog började den 8.00 vilket gjorde att jag var tvungen att komma i tid.. Inte min starka sida. Cykelkedjefadäsen gjorde ju att jag kom några minuter för sent.
Resterande dagen ägnades åt planering och tråkig rättning - jag hatar att rätta!

Skulle till ett gymnasium på kvällen för att berätta lite om UH, skulle mest supporta brorsan och komma med kloka (tjena) inlägg. Mötte upp han på Järntorget och såg bussen precis gå. Vi styrde kosan mot Pressbyrån för få i oss nödvändig koffein och invänta nästa buss. Umgänget med brorsan är alltid rolig så att vi närapå missade bussen. Vi var tvungen att springa till bussen, eller springa och springa. Inte så lätt med varmt kaffe och halt underlag. Såg mer ut som vi trippade på tå och såg väldigt manliga ut..

Väl på plats slog det mig att alla såg så små ut...

Ju äldre man blir, desto yngre blir alla andra. Yngre och mindre...


Kvällen gick bra. BK efteråt och trycka i oss varsin meal och kort adjö till brorsan som skulle hem till hemstaden. Hem och ta tag i disken. Vill nog ha en lugn helg, är rätt seg......

Kommentarer
Postat av: tina

kul blogg :)

2005-12-03 @ 22:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback