178 poäng och bärsärkagång

Man borde tycka att jag skulle ha nån slags bowling-gen i mig. Farsan spelade lagbowling förr i tiden och brukade snitta på 240-250 poäng. Jag däremot suger riktigt ordentligt i bowling emellanåt. Ett tag var jag glad om jag kom över 100 poäng. Nu har jag snitsat till det lite och kom upp i 178 poäng i fredags. Vi hade en liten tävling några av oss att den som vann skulle bli bjuden på dricka. Första rundan var jag katastrofal som vanligt. Andra rundan manglade jag. Jag trodde att första rundan var uppvärmning och sen skulle vi tävla, men det höll dem inte andra med om och slog fast att första rundan gäller. Ni kunde väl ha sagt det till mig innan? Men, jag bjuder så gärna på dricka. Efteråt gick vi ut och några fler slog följe med oss. Iallafall jag hade en sån där härlig utgång då man bara är glad och uppåt. Behövde det.

Lördagen åkte jag iväg till Siba för att hämta ut min dator som har legat inne för reparation i nästan två veckor för att byta ut en mellanslagsknapp. Tydligen behövdes det expertis för att byta ut den knappen. Glad i hågen iallafall för att fått tillbaks datorn kom jag hem och packade upp.... en annans dator..... Jag lovar er. Jag gick bärsärk! Först ringde jag Siba och skällde ut dem. Sen ringde en stackars telefonförsäljare om nåt elbolag och jag snäste av honom. Sen gick jag ner till affären där jag ville köpa en halv kyckling. Då sa tjejen vid charken; Vi säljer en hel för bara 29 kronor. Då spred vreden i mig och jag fräste med; Säger jag en halv, så menar jag en halv!


Förlåt. Förlåt till er som kom i vägen. Nåväl, idag ska jag åka till Siba för att lämna den okända datorn och förhoppningsvis få tillbaka min dator. Det värsta är ju att dem säkerligen har skickat iväg min dator till någon annan. Kommer man nånsin få se min kära dator igen?

På kvällen gick jag på bio och tog en bit mat ute med tjejen. Lite bränd kaffe och jag höll på att gå bärsärk igen, men tjejen kan det här med att lugna ner mig och säga; Släpp det där. Inget du kan göra åt nu. Det är ju sant, men vill ha rätten att kunna få vara irriterad. Iallafall lite.

Söndagen ägnades åt träning. Tvätt. Slappa. Nu är det sista jobbveckan. Tre dagar. Bara attkämpa sig genom och vara glad. Ikväll ska jag på disputationsfest. Första gången för mig att gå på sådan fest. Ska bli spännande. Bara inte Siba-besöket gör mig på dåligt humör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback